Zacht, zalvend zalmke

15-06-2020

Dees lekker licht en lauw warm slaatje is supersimpel en supertasty! Zoals mij!! Alleja, zoals mijn koken bedoel ik dan, want ik zou meneige nu ni bepaald lauw of supersimpel noemen precies.. Ik zou eerder een soort van exotisch kruidenfeest zijn me KEIVEEL groenten. Een Thaise curry ofzo.

Uw zalmke zalven

  • Eerst gaat gij uw Zalmke soigneren met een complimentje en bedankske datie zijn leven heeft gegeven om uwe ziel te komen zalven op deze schone dag.
  • Dan geeft de die een goei dosis (grof) zeezout en gemalen peper langs voor én achter
  • dichtschroeien in een hete pan: beide kanten efkes goe laten bruinen, gelak as opt strand. Ik vind den binnenkant rosé houden het allerbeste, maar ieder zene meug zegge wij int stad. Dus als ge van droge rubber houdt, gewoon blijven bakken.
  • Sluimererwten (of eender welke boon waar gij een boon voor hebt oooh spelen met taal zo leuk altijd lachen hier jongens toch) stomen of koken tot ze glanzend groen naar u lachen en ge der in wilt bijten
  • Ik heb op de bodem van mijn bordje wat sla gelegd maar daar kunde ook een toosje, pastake, noodleke, wrapke of ne korrel van eender welke soort onder leggen zoals daar zijn bulgur, quinoa, rijst, zelfs couscous kan als gij da leutig vindt

Af(s)maken

  • Over deze leuke bende giet ik dan:
    • Olijfolie (of sesamolie zou heel leuk zijn geweest)
    • azijn (ik rode wijn ma kan )
    • Komijnzaad
    • Citroen
    • Cayennepeper (of chilliflakes orzo kan ook)
  • Aftoppen doe ik gewoon met de toppers die voorhanden zijn, in mijn geval: pijpajuin, sesamzaadjes, basilicum, Nigella zaad, zelfs beetje sumak en grof zeezout DUH

VRAAG VAN VANDAAG:

Wa zoude gij zijn als gij een gerechtje waart?

Antwoord in de comments en tag uw vrienden dan kunnen we lekker lachen gieren brullen en van elkaars beschrijvingen SMULLEN!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin