Where the magic happens

25-04-2020

"Ziet er weer schitterend uit" hoor ik u denken. Guess what: IS HET OOK! Een paar aspergekens een courgetteken en wat spinazie (en dan uiteraard eender welke carb of proteïne dat uw blij maken, go lekker loco joh!! Alors, comment le faire?

Simple comme allow:

  • Verse spinazie scheuren (of snijden voor zij die daar het geduld en het proper mes voor hebben) en in je bordje leggen smijten duwen draaien droppen
  • Courgetten met een dunschiller in slingers schillen - schilslingers, als het ware
  • Groene asperrezjes stomen (of koken) - als je punten hebt alleen de punten en anders een goei stuk van de onderkant afsnijden (2/3 cm) en de asperge in gelijke stukken snijden - tis maar hoe ge uwen asperge graag hebt he
  • En helemaal op het einde uw schilslingers ook heel effie koken (of stomen), blancheren noemen de chefs dat maar in de emiliemond heet dat gewoon: 'heel effie koken'
  • Slinger de schilslingers op je gescheurde spinazie
  • Lanceer de asperges op je stapeltje
  • Ik heb er ook nog wat blauwe besjes over gestrooid ma ik ben dan ook een strontverwend nest (en die waren in afslag so yeah..)

EN DAN DRESSEREN! En dan bedoel ik ni: uw eten met een pincet goe leggen, neeneenee, DRESSING MAKEUUUJ!! Vergelijkbaar met de ruimte in uw huis 'where the magic happens' - smug face - is dit de ruimte in uw keuken where also a lot of magic might happen, when done right (ook zoals in de slaapkamer, omg zoveel gelijkenissen! Toeval? Ik dacht het nieeeehieee!) Soit, genoeg gedroomd.

Where the magic happens

Doe samen in een bedje, euh potje, doe samen in een POTJE:

  • Olijfolie
  • Citroen
  • Zout
  • Honing
  • MIERIKSWORTEL!! komt in een prefab potje (zo doe ik het) maar kan je ook kopen in z'n originele vorm, ziet eruit als gember en dan gewoon raspen. -> mierikswortel lijkt een beetje op mosterd en heeft zowat gelijkaardige 'functie' in gerechten. Dus zo'n potje ion huis halen is écht niet gek, ik zal je nog wat leuke tips geven hoe daarmee op te gaan. Met dat potje. En dat dekseltje. Hehe. 
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin