Tussetoosje

05-06-2020

Is een verbastering van het alomgekende 'tussendoortje' en beschrijft het fenomeen waarbij een Emilie honger heeft en geen zin heeft in een droge koek, stuk fruit, stengel selder of wat voor 'snel effe tussendoor eten' nemen. 

Ik neem tegenwoordig een zogenaamd 'tussentoosje:' da's een kleeeeeein (sava wel zuh) toosje waarop ik een snel en simpel stapeltje lekkers leg. 

  • toosje (of krekker of broodje of whatever)
  • Ik ben tegenwoordig helemaal into de bruschetta en smeer op al mijn toosjes (behalve die me choco vetzak) verse look uit, gelijk d'echte, psies vakantie!
  • Labneh (u nog bekend van mijn vorige receptje, een heerlijk zout en smeuig midden-oosters smeerkezeken) maar ge kunt kazen allerhande nemen
  • Radijsjes
  • Verse basilicum en eventueel een minibeetje Verse munt als ge hebt
  • Citroendruppeltjes (met ook wat zeste als ge da hebt in termen van tijd en goesting om te maken)
  • Pezo
  • Olijfolie
  • Ginto'ke on the side

Tip van de dag

Het is ook leuk als aperitiefhapje, ziet er feestelijk uit en is supersmaakvol. Ge kunt dan ook zonder zorgen stevig in de ginto gaan hangen, daar waar ge met een olijf beter enige terughoudendheid aan de dag legt, tenminste als ge u de avond nog wilt herinneren. Wat op zich geen must is natuurlijk, maar ik geeft het maar mee.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin