Quom Suup ㊙️

02-05-2020

NL: kom soep. Dit Aziatisch bazeke is een absoluut topperke, super comforting en super soft en smeuig voor druilerige dagen als deze, of druilerige tijden in general. Ik weet ni hoe het weer is in uw koppie maar in mijn koppie drop ik dit soepie:

Ingrediënten

  • Rode paprika
  • Zoete patat (when lonely and in need of Some good good loving: kwistig met de zoete patat!!)
  • Ik had nog wa verlepte peekes gekregen van @irisvermeiren dus die zitten er ook door. Ideaal trouwens voor groenten die zowat op het einde van hun latijn zijn na een lang verblijf in de schuif of tegen de achterkant van uw koelkast!
  • Ajoin (enen dikzak, of ne prei ofzo will do the trick as well)
  • Look (drie of zelfs vier dikke vette tenen da's echt een verdoken smaakmaker en voor soep moet ge die ni eens persen gewoon wa grof snijden hoezeee!)
  • Voor de liefhebbers: goei stukke gember erbij matsen

Oké wat nu?

  • de ajuin, look en eventuele gember fruiten (= stoven in vetstof naar keuze, ikke altijd olieveneul)
  • Groenten dabai en ZO LANG ALS GE KUNT STOVEN SAMEN MET UW KRUIDEN:
  • Komijn, kurkuma, fishsauce (weeral? Ja weeral!) sambal (weeral? Ja weeral!)
  • Herhaal vorige stap want ik weet zeker dage der ni genoeg kruiden bij hebt gedaan
  • Dan, als ge klaar zijt met stoven: NOG STOVEN SLET! That's where the flavour's at 😏
  • Als ge echt ni meer kunt wachten kokend water dabai
  • SLECHT BEWAARD GEHEIM: ik kook mijn soep vaak in 2 delen water en 1 deel melk, da maaktie zo lekker smeuig en smakelijk
  • Detail: ik kook mijn soep altijd in weinig vocht zodatie lekker dik wordt, eventueel kunde erna nog water bijdoen maar zo heeftie véél meer smaak en vultie ook echt als een maaltijd
  • Bouillonblokskes: ik doe altijd ene groenten en ene kiek (en soms kruimel ik die der al bij als ik mijn groenten aant stoven ben, ook very tasty ma vandaag dus ni)
  • Als de boel kookt: deksel derop met klein gleufje open anders kooktie de hele tijd over bij mij, kweet ni hoe da bij u is
  • gaan Liggen en met je tenen spelen of kat aaien of schoenen poetsen of kweeni wa gij nog allemaal wilt of moet doen int leven ik probeer ook gewoon wa mee te denken
  • Als de boel lekker plat is: MIXEN!!
  • Bijkruiden indien nodig
  • Kokosmelk gaat ook lekker bij deze vriend

Last but not least:

DAN mijne lievelings: allemaal lekkere toppings uit uwe frigo op uw soepke droppen. ALLES KAN, tis jouw feesje 🥳

  • Kort aangebakken spinazie
  • Kikkererwten
  • Gekruimelde fetakaas
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin