Zoet-zoute zwoele toert

04-06-2020

Wat ik zo leuk vind aan de quiche als concept is dat je er werkelijk alles mee kan doen wat jij lekker vindt of toevallig in huis hebt! Ik heb deze leukerd opgeleukt met pastinaken die dringend op moesten: gevolg was een smakenpalletje waar je papillen van zingen en je billen van swingen! Could you BE needing any more reasons?? Ik dacht het ni! En anders dan verwacht ge misschien gewoon wel een bekke teveel van eten ofzo. Stel dage nu bv uw relatie hiermee hoopt te redden ja dan moet ge mss eerder gewoon therapie gaan doen ipv quiche maken. En een beetje realistisch proberen blijven over de dingen en uw verwachtingen zou u ook ni misstaan. Althans, da's mijn mening hé, ik ben geen expert. Maar ik heb dan ook nog nooit een relatie proberen redden met een quiche dus wie weet, wie weet? Laat het me zeker weten in de comments!

How to quiche

  • oven voorverwarmen op 180 graden
  • quichebodem uitrollen en kleine prikjes met je vork erin maken
  • mengeling van ei en room en/of kaas maken (ik had nog maar een ei dus heb die gemengd met smeerkaas die ik nog had, zonder room) de bedoeling van die mengeling is gewoon dat uw ingredienten daar zo'n beetje mee in garen en de boel wat smeuig en zacht en smaakvol en copieus maken dus ge kunt daarvoor echt veel verschillende dingen gebruiken, zoals jullie al konden zien in mijn quiche suisse waar ik alleen nog maar petit suissekes had en daar een feestelijke quiche mee toverde)
  • pastinaken in slingers (of heel fijn snijden maar best niet te groot laten anders moetie te lang garen en is uw bodem naar de janollen tegen dat uw pastinaken eindelijk zacht zijn)
  • ik heb er kleine stukjes dadel tussen gefriemeld - zorg dat die goed onderstaan in uw mengeling of lekker op de bodem liggen te chillen want als ge die zo de oven in schuift zonder juice dan worden het kleine kiezels in uw eten hashtag niet de bedoeling
  • sjalotje fijn snijden en er overal tussen schuiven
  • dan de mengeling over uw taart gieten
  • en aftoppen met roquefort!! YEAH BABY!
  • op de foto zie je ook dunne schijfjes pompelmoes erover liggen: die maken het erg mooi maar zijn niet te freten dus ik stel voor dat je die stap gewoon overslaagt. Je zou er ook dunne schijfjes citroen op kunnen leggen die geven misschien nog wel een leuk aromaatje af maar echt mee opeten ga je die waarschijnlijk ook niet vrijwillig, dus.
  • dan: oven in duwen voor (afhankelijk van hoe diep en veel vulling ge gebruikt maar ongeveer) 40 minuten! Dan zegt iedereen die bij zinnen is datie moet afkoelen maar guess what.. 

SMAKELIJK!!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin