Pakske soi

06-06-2020

Met dees pakske soi wist ik aanvankelijk géén blijf. Ik had de leuke oproep gedaan mij te laten weten voor welke ingrediënten jullie wel wat inspiratie konden gebruiken en mijn goede vriendin Alice kwam met deze leuke vriend af, waar ik eigenlijk een pakske niks van ken en eigenlijk ni eens een pakske tuk op ben. Totdat we samen op dit avontuur gingen en nu ben ik effe helemaal smitten op dees knapperig, veelzijdig stukske gruun! Hoe moete da duun? Pakt uwe soi bij z'n kraag en let's get it on:

De paksoi

  • In stukken van twee centimeter snijden en bakken in de pan met vetstof naar keuze
  • fishsauce
  • nigellazaad
  • zout (opgepast in combo me fishsauce)
  • beetje chilliflakes of sambal
  • eventueel hoisin

Uw bietjes

  • snijden in gelijke stukken, zoals de paksoi
  • Pezootje over kletsen
  • Rode wijn azijn (of citroen of rijstazijn of ander zuur naar keuze)
  • Sesamzaadjes (en eventueel sesamolie indien voorradig)

Afwerken met

  • kurkuma
  • Kikkererwten
  • Eventueel nog wat zout en citroen indien nodig
  • Eventueel feta of labneh of dikke Griekse yoghurt
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin